joi, 23 iunie 2016

Clasa a V-a

Daca la sfarsitul clasei a patra am fost optimista, inceputul clasei a V-a m-a prins total nepregatita. Valuri-valuri de explozii nervoase, de refulari... Plansete ca nu intelege si nu e inteleasa, nervi pe colegi, pe noi, parintii, pe unii profesori. Nu am stiut ce sa mai cred: copilul cuminte, docil, doritor de invatatura, iertator si prietenos, n-a mai fost el.


A trebuit sa fac ceea ce nu facusem din clasa I: sa supraveghez la teme, sa explic, sa ascult si sa o ajut sa faca legaturi la materiile unde trebuie memorat. Oricum, urata perioada!

S-a reglat abia pe sfarsit de prim trimestru; nu in sens foarte bun, adica a trecut perioada de nervi si a inceput perioada de apatie. Fiind relativ cuminte in clasa, profesorii si-au canalizat atentia pe cei mai zvapaiati, iar ea s-a resemnat. N-a mai ridicat mana la lectii, la unele materii mai ales, ca si asa n-o asculta nimeni; nu avea chef sa activeze, ca si asa nu se aude in clasa. Unii profesori si-au dat seama ca exista si ea in clasa abia dupa perioada de 2-3 reprize de lucrari, vazand rezultatele foarte bune in scris si au inceput sa traga de ea la raspunsurile mai dificile.
Poate si din acest motiv, la olimpiada de romana pe oras a luat 8, cu o singura sedinta de pregatire. Doamna profesoara a anuntat-o ca o trimite chiar cu o saptamana inainte de olimpiada, vazand rezultatul din teze. Nu e laudabil vazut de dinafara, insa avand in vedere contextul, eu am fost multumita. La fel si doamna profesoara s-a declarat foarte multumita; ma rog, in fata ei, ca eu nu am vorbit cu dansa.
De la mijlocul semestrului al doilea pot spune ca nu am mai avut eu probleme. Of-urile obisnuite au fost si sunt, dar nu mai e cazul sa fiu ingrijorata. Am terminat si cu supravegherea pe undeva spre sfarsitul semestrului I; am fost disponibila pentru intrebari , pentru discutii legate de scoala, dar cel putin nu m-am mai simtit gardian.

Materiile preferate: engleza, biologia, istoria. Engleza chiar ar trebui sa o scriu cu majuscule. Ii place de ambele doamne profesoare, incearca sa vorbeasca cat mai mult in engleza, inca citeste carti, e interesata efectiv. Biologia si istoria datorita domnilor profesori; fac atractiva materia. Am remarcat ca sunt si materiile preferate ale multor elevi din scoala.

Matematica. e la nivel de clasa. Aici a trebuit sa intram si noi pe fir ca sa nu aiba goluri, sa se mentina. Nu pot spune nici ca o gandeste logic, se lupta, dar e constiincioasa si acest fapt a ajutat-o sa nu se piarda in incalcitura de ecuatii si numere zecimale. I-a placut partea de sfarsit, palpabila: un pic de geometrie si unitati de masura. E grea partea de abstractizare, cand nu vede legaturile fizice.

La desen a remarcat-o doamna, dar si aici, parca nu e incantata. Sunt teme clare, nu prea se simte libera sa faca ce vrea.A selectat-o doamna profesoara la un concurs cu mesaj antidrog.



Si-a mentinut prietenii-colegi. Din spusele ei, cu mici exceptii, colegii o vad ca si un coleg de baza: si serios, dar si de-a lor. Nu o mai fac tocilara, nici nu se supara cand ii vad rezulatele. In momentul primirii premiului, chiar am auzit scandari pentru ea.

Contrar plangerilor mele, a terminat cu 10 si din cauza rezultatelor din semestrul I, bursa de merit pe primul semestru. Poate am eu asteptari prea mari de la scoala, dar sincer nu (mai) vad entuziasmul pe care-l vad la Teo, dorinta de a fi mai bun, de a creste. La Diana e o liniste interioara; scoala e vazuta ca o treaba care trebuie facuta si cam atat. Cartile pe care le citeste sunt din aria extracuriculara, pasiunile la fel. Nu prea povesteste la scoala din ceea ce face acasa pentru ca si-a dat seama ca si asa nu intereseaza pe nimeni, poate doar pe prietenii ei, respectiv sunt probleme mai mari decat activitatile ei. Eu spun ca a fost prea nebagata in seama si si-a dat seama ca e ok sa fie in "gloata" .

E de bine, e de rau, ce va fi in viitor, doar timpul ne va arata. Eu sper nu neaparat sa aiba drag de scoala in sine, dar sa-i vad deschis interesul pentru cunoastere. Of-ul meu e ca petrece mult timp fizic in scoala si nu stiu, parca mi-as dori sa fie mai atractiv, mai aerisita materia, mai deschisi profesorii, mai interesati de copii.... Sunt prea multe aici care trebuie sa se lege: si sistemul, si copiii, si profesorii, si parintii chiar si e suficient un singur element sa fie in dezacord si se strica armonia totala...

La premiere


Carnaval scolar: Diana interpretand-o pe Diana

Dacii si romanii